Tagi

, , , , , , , ,


Mogę znaleźć tylko trzy rodzaje interesu na świecie: mój, twój i Boga.
(Dla mnie słowo Bóg oznacza „rzeczywistość”. Rzeczywistość jest Bogiem, bo rządzi. Wszystko, co jest poza moją, twoją i czyjąkolwiek kontrolą nazywam interesem Boga.)
Wiele z naszego stresu pochodzi z umysłowego opuszczenia naszego interesu.

Gdy myślę:
„Potrzebujesz znaleźć pracę, chcę abyś był szczęśliwy, powinieneś być na czas, potrzebujesz bardziej dbać o siebie”, jestem w twoim interesie.

Gdy obawiam się trzęsień ziemi, powodzi, wojny i kiedy umrę, jestem w interesie Boga.

Gdy umysłowo jestem w twoim interesie lub interesie Boga, efektem jest oddzielenie.
Zauważyłam to wcześnie w 1986 roku. Gdy umysłowo poszłam do interesu mojej mamy, na przykład, taką myślą, jak: „Moja mama powinna mnie rozumieć” – natychmiast doznałam uczucia samotności.

I zdałam sobie sprawę, że zawsze w mym życiu, gdy czułam się zraniona lub samotna, to byłam w interesie kogoś innego.

Gdy ty żyjesz swoim życiem i ja umysłowo żyję twoim życiem, kto wtedy żyje moim? Jesteśmy oboje poza.
Będąc umysłowo w twoim interesie, nie mogę być obecna w swoim. Jestem oddzielona od samej siebie, dziwiąc się dlaczego moje życie nie działa.

Myślenie, że wiem, co jest najlepsze dla kogoś innego jest byciem poza moim interesem.
Nawet w imię miłości to jest czysta arogancja i rezultatem jest napięcie, nerwowość i strach.

Czy wiem, co jest właściwe dla mnie samego?
To jest mój jedyny interes.

Pozwól mi najpierw popracować z tym zanim będę próbować rozwiązywać twoje problemy dla ciebie.
Jeśli zrozumiesz te trzy rodzaje interesu wystarczająco, aby pozostać w swoim własnym interesie, to może wyzwolić twoje życie w sposób, który ciężko sobie nawet wyobrazić.

Gdy następnym razem będziesz czuł stres lub dyskomfort, zapytaj siebie w czyim jesteś interesie umysłowo… możesz wybuchnąć śmiechem!

To pytanie zwraca ciebie samemu sobie. I możesz zauważyć, że nigdy nie byłeś obecny, że umysłowo żyłeś interesem innych ludzi przez całe swoje życie.

Samo zauważenie, że jesteś w interesie kogoś innego może cię powrócić do swojego wspaniałego ja.
I gdy będziesz to praktykował przez jakiś czas, możesz zauważyć, że ty też nie masz żadnego interesu i że twoje życie płynie perfekcyjnie samo w sobie.

Spotykając Twoje Myśli ze Zrozumieniem

Myśl jest nieszkodliwa jeśli w nią nie wierzymy. To nie nasze myśli, ale przywiązanie do naszych myśli powoduje cierpienie.
Przywiązanie do myśli oznacza wiarę w to, że jest prawdziwa bez wglądu. Przekonanie jest myślą, do której byliśmy przywiązani często przez lata.
Większość ludzi myśli, że są tym, co ich myśli mówią im, że są. Pewnego dnia zauważyłam, że nie oddychałam – byłam „oddychana”.
Wtedy również zauważyłam, ku mojemu zaskoczeniu, że nie myślałam – że w rzeczywistości byłam „myślana” i że myślenie nie jest osobiste.

Czy budzisz się rano i mówisz do siebie, „Myślę, że nie będę dzisiaj myślał?” Jest już za późno: już myślisz!
Myśli po prostu pojawiają się, pochodzą z nicości i powracają do nicości jak chmury przepływające po czystym niebie.
Nadchodzą one, aby minąć, a nie zostać.
Są one nieszkodliwe, dopóki nie przywiązujemy się do nich jakby były prawdziwe.

Nikt nigdy nie był w stanie kontrolować swojego myślenia, choć ludzie mogą opowiadać historie o tym, jak im się udało. Nie opuszczam swoich myśli – spotykam je ze zrozumieniem. Wtedy one mnie same opuszczają.
Myśli są jak bryza, jak liście na drzewie lub jak spadające krople deszczu. Pojawiają się w ten sposób i poprzez wgląd możemy się z nimi zaprzyjaźnić. Kto by argumentował z kroplą deszczu? Krople deszczu nie są osobiste i tak samo jest z myślami.

Gdy raz bolesna koncepcja jest spotkana ze zrozumieniem, gdy pojawi się następnym razem możesz uznać ją za interesującą. To, co zwykło być horrorem, teraz jest tylko interesujące. Gdy pojawi się jeszcze raz może być nawet zabawne.

A następnym razem, możesz już tego w ogóle nie zauważyć. To jest siła kochania tego co jest.

Kładąc Umysł na Papier

Pierwszym krokiem w Pracy jest zapisanie twoich ocen na temat jakiejkolwiek stresującej sytuacji w twoim życiu, przeszłej, obecnej lub przyszłej – o sytuacji z kimś, kogo nie lubisz lub sytuacji z kimś, kto gniewa, przeraża lub zasmuca cię.
(Wykorzystaj czystą kartkę papieru lub możesz ściągnąć sobie i wydrukować z naszej strony arkusz Oceń-Swojego-Sąsiada.)
Przez tysiące lat zostaliśmy nauczeni, aby nie oceniać – ale spójrzmy prawdzie w oczy, robimy to cały czas. Prawda jest taka, że wszyscy mamy oceny biegnące w naszych głowach. teraz możemy w końcu pozwolić im mówić, albo krzyczeć, na papierze.
Możemy odkryć, że nawet najbardziej nieprzyjemne myśli mogą być napotkane z bezwarunkową miłością.

Zachęcam cię abyś pisał o kimś, komu jeszcze całkowicie nie przebaczyłeś.
To jest najmocniejsze miejsce, gdzie można zacząć. Nawet jeśli przebaczyłeś tej osobie w 99 procentach, nie jesteś wolny, dopóki nie jest ono całkowite.
Jeden procent, którego nie przebaczyłeś jest miejscem, w którym jesteś zablokowany we wszystkich twoich związkach (włączając w to związek ze samym sobą).

Jeśli zaczniesz z palcem obwinienia skierowanym na zewnątrz, wtedy koncentracja nie jest na tobie.

Możesz tylko przegrać. Często jesteśmy dosyć pewni, co inni ludzie potrzebują zrobić, jak powinni żyć, z kim powinni być.
Mamy 20/20 wizję co do innych, ale nie o nas samych.
Jeśli pracujesz z tą metodą, widzisz kim jesteś poprzez to, kim myślisz, że inni ludzie są.
Ostatecznie dostrzegasz, że wszystko, co jest na zewnątrz jest odzwierciedleniem twojego własnego myślenia.

Ty jesteś bajarzem, tym, który projektuje wszystkie historie i świat jest projektowanym obrazem twoich myśli.

Od początku czasu ludzie starali się zmienić świat tak, aby mogli być szczęśliwi. To nigdy nie działało, bo podchodzili do problemu z odwrotnej strony. jest jednak sposób w jaki możemy zmienić projektor – umysł – zamiast to, co projektuje.

To tak jakby był kawałek płótna na obiektywie.
Myślimy, że jest jakiś defekt na ekranie i próbujemy zmienić tę osobę i tamtą, kogokolwiek, kto wydaje się mieć ten defekt.
Ale daremne jest próbowanie zmiany projektowanych obrazów.
Gdy raz zdamy sobie sprawę gdzie jest kawałek płótna, możemy wyczyścić sam obiektyw. To jest koniec cierpienia i początek małej radości w raju.

Jak Pisać na Arkuszu

Zapraszam cię, abyś był pełen oceny, surowy, dziecinny i małostkowy. Pisz ze spontanicznością dziecka, które jest smutne, zagniewane, zmieszane czy przestraszone. Nie staraj się być mądry, duchowy czy miły. To jest czas, aby być całkowicie uczciwym i otwartym wobec tego, jak się czujesz. Pozwól swoim uczuciom się wyrazić, bez żadnego strachu przed konsekwencjami lub jakiejkolwiek groźby kary. Na następnej stronie, znajdziesz przykład wypełnionego całkowicie arkusza Oceń-Swojego-Sąsiada.

Napisałam o moim drugim mężu, Paulu, w tym przykładzie (włączając jego pozwolenie, aby to tutaj było); to są rodzaje myśli, które zwykłam mieć na jego temat, zanim moje życie się zmieniło.
Gdy czytasz, jesteś zaproszony, aby zmienić imię Paula na inne właściwe z twojego życia. -6-

1. Kto cię denerwuje, wprowadza w zmieszanie i dlaczego?
Co jest w nich takiego, czego nie lubisz?

Jestem zła na Paula, bo nie słucha mnie. Jestem zła na Paula, bo nie docenia mnie. Nie lubię Paula, bo argumentuje on z wszystkim, co mówię.

2. Jak chcesz aby się zmienili? Co chcesz aby zrobili?

Chcę, żeby Paul dał mi jego pełną uwagę. Chcę, żeby Paul kochał mnie w pełni. Chcę, żeby Paul zgadzał się ze mną. Chcę, żeby Paul ćwiczył więcej.

3. Czym jest to, czego powinni/nie powinni robić, myśleć, być czy czuć? Jaką radę byś dał?

Paul powinien/nie powinien oglądać tyle telewizji. Paul powinien przestać palić. Paul powinien powiedzieć mi, że mnie kocha. Paul nie powinien mnie ignorować.

4. Czy potrzebujesz czegokolwiek od nich? Co oni muszą zrobić, abyś był/była szczęśliwa?

Potrzebuję, aby Paul mnie słuchał. Pragnę, aby Paul przestał mnie kłamać. Pragnę, aby Paul dzielił się ze mną swoimi uczuciami i był emocjonalnie dostępny. Pragnę, aby Paul był delikatny, uprzejmy i cierpliwy.

5. Co o nich myślisz? Sporządź listę. (Pamiętaj, aby być oceniającym i małostkowym.)

Paul jest nieuczciwy. Paul jest nierozważny. Paul jest dziecinny. Myśli, że nie musi przestrzegać reguł gry. Paul nie troszczy się i jest niedostępny. Paul jest nieodpowiedzialny.

6. Czym jest to, czego nie chcesz znowu doświadczyć z tą osobą?

Już nigdy więcej nie chcę żyć z Paulem jeśli się nie zmieni. Już nigdy więcej nie chcę kłócić się z Paulem. Już nigdy więcej nie chcę być okłamywana przez Paula.

Wgląd: Cztery Pytania i Odwrócenie

1. Czy to prawda?
2. Czy mogę absolutnie wiedzieć, że to prawda?
3. Jak się czuję, reaguję, gdy myślę tę myśl?
4. Kim byś był bez tej myśli?
5. Odwróć tę myśl.

Teraz, wykorzystując cztery pytania, zbadajmy pierwsze stwierdzenie z numeru pierwszego w przykładzie: Nie lubię Paula, bo on mnie nie słucha. Gdy tak czytasz pomyśl o kimś, komu jeszcze całkowicie nie przebaczyłeś.
1. Czy to prawda?
Zapytaj siebie: ”Czy to prawda, że Paul nie słucha mnie?” Bądź cicho. Jeśli szczerze chcesz poznać prawdę, odpowiedź napotka pytanie. Niech umysł zada pytanie i czeka na odpowiedź, która się pojawia.
2. Czy możesz wiedzieć absolutnie, że to prawda?

Rozważ te pytania: ”Czy mogę być absolutnie pewien, że to prawda, że Paul mnie nie słucha? Czy kiedykolwiek naprawdę mogę wiedzieć, gdy ktoś słucha czy nie? Czy ja czasami słucham, gdy wydaje się, że nie słucham?
3. Jak reaguję gdy myślę tę myśl?
Jak reagujesz, gdy wierzysz, że Paul ciebie nie słucha? Jak go traktujesz? Sporządź listę. Na przykład: ”Daję mu „spojrzenie”. Przerywam mu. Karzę go poprzez nie zwracanie na niego uwagi. Zaczynam mówić szybciej, głośniej i staram -8- się zmusić go, aby słuchał”.

Kontynuuj tworzyć listę, gdy się kierujesz do wewnątrz i zobacz jak traktujesz siebie w tej sytuacji i jak to się czuje.
”Zamykam się. Izoluję się. Dużo jem i śpię, oglądam telewizję całymi dniami. Czuję się depresyjnie i samotnie.” Zauważ wszystkie efekty myślenia myśli ”Paul mnie nie słucha.”

4. Kim byś był bez tej myśli?
Teraz rozważ kim byś był, gdybyś nie mógł myśleć myśli ”Paul mnie nie słucha.” Zamknij oczy i wyobraź sobie jak Paul cię nie słucha. Wyobraź sobie, że nie masz myśli, że Paul ciebie nie słucha. (lub nawet że powinien ciebie słuchać).
Rób to powoli. Zauważ, co się odsłania przed tobą. Co widzisz? Jak to się czuje?
5.Odwróć ją.
Oryginalne stwierdzenie ”Nie lubię Paula, bo on mnie nie słucha,” gdy odwrócone, mogłoby się stać ”Nie lubię siebie, bo nie słucham Paula.” Czy to jest tak samo prawdziwe albo prawdziwsze dla ciebie? Czy słuchasz Paula, gdy myślisz o tym jak on ciebie nie słucha?

Szukaj dalej innych przykładów na to, jak ty nie słuchasz. Inne odwrócenie, które może być tak samo prawdziwe albo prawdziwsze brzmi: ”Nie lubię siebie, bo nie słucham siebie.” Gdy myślisz o tym, co Paul powinien robić czy słuchasz siebie? Czy nie blokujesz swojego życia, gdy wierzysz, że on powinien słuchać? Czy słyszysz jak mówisz do Paula, gdy wierzysz, że on powinien słuchać?

Po siedzeniu z odwróceniami, kontynuowałbyś dalej wgląd z następnym stwierdzeniem napisanym przy numerze pierwszym na arkuszu czyli – Jestem zła na Paula, bo on mnie nie docenia – i potem z kolejnymi stwierdzeniami na arkuszu. Oceń swojego sąsiada Zapisz to sobie Zadaj cztery pytania Postaw to na głowie B.K. -9- Twoja Kolej: Arkusz Teraz już wiesz wystarczająco, aby wypróbować Pracę.

Najpierw wyłożysz swoje myśli na papier.
Po prostu wybierz osobę lub sytuację i pisz, używając prostych, krótkich zdań. Pamiętaj abyś skierował palec oskarżenia na zewnątrz. Możesz pisać ze swojej obecnej pozycji lub z punktu widzenia pięciolatka czy dwudziestopięciolatka.

Proszę, nie pisz jeszcze o sobie.

1) Kto ciebie denerwuje, rozczarowuje, zasmuca czy miesza ci i dlaczego? Czego w nich nie lubisz? (Pamiętaj: bądź surowy, dziecinny i małostkowy.)
Nie lubię (jestem zły, zasmucony, przestraszony, zmieszany itd. przez/na) (imię), bo _______________________.
2) Jak chcesz, żeby się zmienili? Co chcesz, aby zrobili?
Chcę, aby (imię)_____________________________________________.
3) Czym jest to, co oni powinni/nie powinni robić, myśleć, być czy czuć?
Jaką mógłbyś dać radę? (Imię) powinien/nie powinien__________________________________________.
4) Czy czegokolwiek potrzebujesz od nich? Co muszą zrobić, abyś ty był szczęśliwy? ( Załóż, że są twoje urodziny i mógłbyś mieć wszystko, co chcesz. Więc startuj! )
Potrzebuję, aby (imię) _________________________________________________.
5) Co myślisz o nich? Zrób listę. ( Nie bądź racjonalny lub miły. )( Imię ) jest_________________________________________.
6) Czym jest to czego już nie chcesz więcej doświadczyć z tą osobą? Już nigdy więcej nie chcę________________________. –

Mini Książeczka Byron Katie

Powiązane posty:

Chcesz zmienić innych? Zacznij od siebie

Zrób coś inaczej niż dotychczas !

Spogladaj głębiej…

Zintegruj w sobie męskość i kobiecość

Autentyczna zmiana myślenia

Przestań się okłamywać

Poznawaj siebie – podejście Zen